Nasza skrzynka mailowa powinna być zabezpieczona silnym, niepowtarzalnym hasłem. Nie używajmy liter i cyfr występujących kolejno na klawiaturze, na przykład „asdfg12345”. Należy wiedzieć, że sprytnym trikiem będzie użycie prostego do zapamiętania słowa wymieszanego z historyczną datą.
Na przykład „kurka” i „1410” stworzą: k1u4r1k0a. Warto także wiedzieć, że lepiej nie przesyłać mailem wrażliwych danych, jak numery kont czy dokumentów. Nie przechowujmy ich również w swojej skrzynce. Jeżeli już jednak musimy przekazać poufne dane, zamiast bezpośrednio do maila, wpiszmy je do dokumentu i zabezpieczmy go hasłem, które podamy odbiorcy innym kanałem niż mail, na przykład SMS-em. W jaki sposób zabezpieczyć ważne wiadomości
O bezpiecznym Należy wiedzieć, że dokumenty w programie Word, Excel lub Power-Point możemy właśnie zabezpieczyć. Wystarczy, że klikniemy w okienko „Plik”, potem „Informacje” i następnie „Chroń dokument”. Następnie pojawi się pole „Szyfruj przy użyciu hasła”. W jedno pole wpiszmy hasło, a potem potwierdźmy je. Zapiszmy plik, aby hasło zostało uwzględnione.
O bezpiecznym internecie możesz poczytać na stronie https://www.orange.pl/bezpiecznyinternet.phtml
Ja mam zawsze oddzielny email do ważnych rzeczy i 2fa. Tak najbezpieczniej